Thursday 28 November 2013

Ho Chi Minh City Vietnam - Part 2

Subuh kat sini awal dalam pukul 4pagi, lepas subuh tu aku tido baliklah....pukul 7.30 pagi aku dah bersiap-siap dah tak sabar nak ke Sungai Mekong...tengok kat luar dah terang benderang dah..sementara tunggu adik ipar abdullah sampai..kitorang berjalan-jalan lagi kat area pasar tu...pasar tu bukak pkl 8.00 pagi.

Pakej yang kami ambil ni sekali breakfast, lunch dan shopping di China Town...lepas breakfast lebih kurang 9.30am kami pun geraklah dari situ mau menuju ke Sungai Mekong...perjalanan mengambil masa 1 jam setengah.. dah rasa macam highway utara selatan pulak sebab ada sawah padi...kat sini ceritanya kalau yang ada tanah kalau meninggal akan ditanam kat tanah dia sendiri...tu yang bila tgk kat sawah padi tu ada kubur...
kubur tengah-tengah sawah bendang

Sampai di Sungai Mekong..tgk gambar jerlah ya...hehehehe

macam hail amir pulak aku tgk Mr.RR ni..hihihihi
bersama-sama group dari Johor yang happening

sudah sampai ke bot
sedap nyer minum air kelapa bila time panas...
Dah selesai meneroka Sungai Mekong, tour guide tu bawak kitorg lunch kat Masjid area2 situ jugak..owner masjid tu yg sediakan makan tengah hari kitorg..tak sempat nak tangkap gambar sbb dah kelaparan...

Selesai makan dan solat kat masjid tu kita meneruskan perjalanan pulang dan singgah di China Town..kat sini harga kain-kain dia murah sikitlah dari Benh Thanh tu..lebih kurang 1 jam jugaklah duduk dlm tu...masuk jer van terus hujan melebat...

China Town
spot me...hehehehe
hujan yg melebat
hasil tangkapan utk 2 hari..macam skit jer..
Sampai hotel lebih kurang pukul 6.45 ptg waktu vietnam, mandi dan berehat..8.30mlm turun lagi for dinner..dan shopping lagi utk malam terakhir dan menghabiskan duit-duit yang tinggal..

Esoknya pukul 9 pagi turun untuk breakfast di Kedai Hajah Basiroh...makan dan jalan-jalan lagi dalam pasar benh thanh...beli lagi..dan lagi..

Pukul 10pagi turun hotel terus naik teksi Vinasun tu, teksi ni memang sentiasa ada jer kat bawah hotel tu..

Perjalanan balik dalam flight tu hujan sedang melebat sampai kan macam naik roller coster jer...mengucap panjang lah aku sepanjang perjalanan tu...sekali petir pulak...menjerit2 lah orang-orang kat dalam tu...

Aku tengok jam dah pukul 4.10 ptg...sepatutnya dah landing..rupanya kat KL pun hujan lebat tak boleh landing..terpaksa landing kat Senai Johor isi minyak dulu...pkl 6.30 ptg barulah landing kat KL...kesian kakak dan abg ipar aku pukul 4 ptg dia dah tgu aku kat LCCT dgn anak-anak aku sekali....sampai jer terus aku cari anak-anak..boboy merajuk tak nak senyum pun..pujuk2 barulah okey...alhamdulillah selamat sudah percutian 3 hari 2 malam kami di Ho Chi Minh City Vietnam...