Friday 22 June 2012

Boboy Masuk Wad

ni cerita 2 bulan lepas...23-24 april, malam ahad tu mulut dia dah berbau dan badan dia pun mcm dedar skit..
pagi isnin tu hantar boboy umah tokmak, dia dah menangis2 dah...tapi aku still pg kerja jugak sbb jumaat lepas tu aku dah MC *demam*...

ni pagi masa mommy nak pg kerja :( 

dekat ofis every 1/2 hour aku cal angah tanya psl boboy dan angah dah bagi dia ubat still panas tak turun...boboy menangis tak henti..aku tak sedap hati terus balik jugak rumah nak bawak dia pegi hospital..
aku tgu kat bawah jer, mr hubby amik boboy kat atas umah mak...

sampai hospital terus amik temperature...39.8degrees...doc advise to admit..kalau boleh kami taknak admit..tp takut jugak kalau apa2 hal nanti lg susah...so we agreed 

doc suh nurse mandikan boboy to turunkan panas dia...apa lagi melalaklah dia..dgn mak dia sekali sbb aku kesian tgk dia...wuarghhhhh!!

"mommy!!"
keletihan sudah..terpaksa redha















layan upin ipin dulu..sbb dia sibuk ..NAKKK BALIKKKK!!!
mlm tu semua serbu hospital..mama, abah, ommie, babah, ibu, ayah, kakak mia...bila dorang semua sibuk nak balik, dia dah mula melalak balik...nakkkk balikkkk!!!! haru jadinya..
terus bukak laptop bg dia khayal dgn upin ipin ni...
every 2 hours nurse dtg check temp dia...masuk ubat ikut montot lagi...melalak balik...aku siap ckp kat nurse tu..blh tak kalau tak masukkan ubat ni...dia kata tak blh kak..sbb doc dah bg arahan...aduhhh!!

pagi esok aku rasa katil basah, aku syak si boboy kencing banyak ni sbb masuk air kan...aku angkat dia..pastu wayar tu dah takde kat tangan..aku tgk tangan dia dah membengkak...cepat2 panggil nurse..gelabah aku tgk tangan dia mcm tu


nurse bg ais utk kurangkan bengkak


puncanya ialah air sudah masuk dlm tisu ...tidur lasak sangat pun budak ni...takde apa2 yg perlu dibimbangkan..pagi tu jugak temp dia dah turun..yeayy!!!!
bila doc dtg check aku minta balik lah...yeayyy!! doc bagi balik...

yeayyy!!! saya nak balikkkk...

No comments:

Post a Comment