Tuesday 22 January 2013

Cerita Tahun Baru 2013 - Sekolah

Cerita tahun baru 2013...
Nuriesya Irdina dah masuk darjah 1 dan Raziqe Adam darjah 4..memang letih lah bila anak dah mula masuk sekolah nih...seawal 5 pagi mommy dah terconggok kat dapur dok memikir hari ni nak masak apa utk breakfast dan bekalan budak2 nih..ishh!! kadang2 tu dorang dah bagi menu sehari seblm..senang sikitlah kalau mcm tu..bukan apa..aku taknak dorang berebut2 nak beratur beli makanan..buang masa nanti..balance duit belanja tu boleh simpan dlm tabung kan...

dah siap..muka pun ada senyum lah..

dlm 6.20pagi siren aku dah berbunyi...nak mengejutkan dorang pagi2 ni memang memerlukan kesabaran yg kuatttt sangattttt..sbb memang susah nak bangunlah dorang nih..terutama si anak dara tu..pagi2 dah siap berkawad..nasib baik bukan lantai papan..kalau papan dah lama roboh rumah tuh...tp bila dia dah siap mandi..ok pulak, kadang tu siap menyanyi lagi..abg maintain control macho, dah besar kan dah tahu apa yg dia perlu buat..


Si abang akan dihantar ke sekolah oleh papanya dan balik sekolah dia akan naik van, sekolah abang ni 6 bulan awal ni akan sekolah pagi dan lepas tu sekolah petang pulak..
anak dara tu aku yg kena hantar sbb dia sekolah dekat dgn rumah mak jer...pkl 6.50am aku mesti pastikan aku dah keluar dari rumah (ikat rambut dia pun dlm kereta), kalau lambat alamat nya jem lah jalan nanti..biasanya perjalanan dari rumah mak cuma mengambil masa kurang dari 10 min tp kalau pagi2 mau 1/2 jam koo baru sampai..giler betul!!

1st day


ok lah..cukup sudah cerita pasal sekolah anak2 ni..

No comments:

Post a Comment